Konsert för Casa Minunata

konserten

Den 22 oktober hade jag förmånen att få delta vid en konsert arrangerad av Oradeas 2 Lionsklubbar. Överskottet av konserten gick till Casa Minunata. Det blev en stor musikupplevelse med uppträdande av Anatholis Vocal Group. Se gärna gruppen  på youtube. Efter konserten intog vi en enkel supe på Casa Minunata och träffade representanter från de 2 klubbarna för att utbyta erfarenheter.

Man noterar den stora skillnaden mellan Sverige och Rumänien. Biljetten till konserten kostade ca 100 sv kr vilket är mycket billigt för oss svenskar. Som jämförelse kostar en biljett till Oradeas konserthus ca 40 kr. Överskottet till Casa Minunata blev ca 20 000 sv kr. Pengar som omedelbart kom till nytta genom att skolan tog in ytterligare ett barn med särskilda behov.