Jubileumsåret 2017

Lions Club Hindås fyllde 60 år
Den 21 april firade Lions Club Hindås sin 60 åriga födelsedag.

LP Jill Nordh hälsade alla gäster välkomna och berättade också att klubben beslutat att som jubileumsgåva skänka 10 000 kr till Lions Cancerfond Väst.

Distriktsguvernör Per Blomstrand framförde distrikt 101 VG:s gratulationer samt överlämnade distriktets standar till klubben.

Gratulationer framfördes av LP Östen Tegebäck, LC Ullsaxen, LP Sune Ström, LC Fristad samt LP Annette Eiserman Wikström, LC Mölndal.

Gåvor mottogs till Syriens glömda barn samt Lions Cancerfond Väst.

Extra högtidligt var klubbens utdelning av en Melvin Jones till Lillemor Thimour för hennes insatser för Lionsrörelsen. Melvin Jones är en av Lions högsta utmärkelser.

Efter högtidligheten intogs gemensam middag med underhållning av Seglora Rockers.

Fler bilder    Bollebygdsnyheter

Lions Club International fyllde 100 år
Lördagen den 6 maj firade vi Lions 100-årsjubileum i Biblioteksparken, Bollebygd. En dag som bjöd på sol och sommarvärme. Det bjöds på kaffe, kakor och musikunderhållning. Vi hade också blomster- och chokladlotteri och fiskdamm för barnen.