Tulpanerna når sina kunder

Ann-Britt Johansson
Det är en otrolig lyx att bara kunna hämta mina tulpaner vid ytterdörren varje fredag. Att kunna glädja andra känns viktigt i dessa tider. Därför ger jag mina döttrar tulpanabonnemang som de blir mycket glada för. Samtidigt som vi visar nästa generation hur viktigt det är att ge omsorg och stöd till andra. Lions hjälp verksamhet sträcker sig både lokalt och internationell vilket jag tycker är värdefullt.

Janne Lindgren
Varje fredag ser jag fram emot att min tulpaner kommer. Jag tycker det är roligt att glädja andra och särskilt mina grannar som är så snälla och hjälpsamma mot mig. Det är ett fint sätt at tacka genom att ge bort ett tulpanabonnemang som varar i 6 veckor. Det är sann glädje.

Kerstin Kalin
Att förena nytta med nöje tycker jag är fint. Att stödja Lions känns jätte bra. Vilken otrolig service att få blommorna hem till dörren. Dessutom kommer de i rätt tid när vi alla längtar efter våren, då kommer mina Lions tulpaner. Jag gläds varje fredag åt mina tulpaner.

Berit Lindenger
Jag har under många år abonnerat på tulpan buketter som jag ger till mina nära och kära. Ett trevligt sätt att glädja andra och samtidigt stötta Lions i deras viktiga arbete.

Allmänt om vår tulpanaktivitet
Detta är några av de positiva kommentarer vi får under vår ”tulpanaktivitet”. Denna verksamhet pågår sedan många år, varje vår, inom Hindås, Bollebygd och Sandared.

De pengar som aktiviteten inbringar gör det möjligt för oss att hjälpa behövande såväl inom närområdet som utanför vårt lands gränser. I år går hjälpen naturligt till Ukraina men även till gåvor för att förgylla tillvaron på våra äldreboende. Vi verkar efter mottot ”Lions Hjälper där ingen annan hjälper”.