Glasögondag på Hindås Station

Ett tiotal optiker från Vision for All och medlemmar ur Lions Club Hindås
träffades den 19:e mars för att mäta och sortera insamlade använda glasögon för 15:e året i rad. Tillsammans lyckades vi under dagen färdigställa ca 1100 par glasögon som kommer att distribueras ut till behövande medmänniskor i världen. Med en försiktig beräkning kan värdet av dessa uppskattas till ca 2 miljoner kr. Eftersom vårt arbete runt denna aktivitet sker helt ideellt uppstår inga kostnader och kan ses som exempel på att det  går att hjälpa medmänniskor med eget arbete utan att det behöver kosta något. Vi ser nu fram emot nästa arbetsdag med glasögon som är planerad till oktober. Då ser vi gärna att Du som är intresserad av att bidra med några timmars arbete hör av Dig till oss i Lions Club Hindås.

Vill du veta mer om hur du kan hjälpa oss: Läs här.
Varje extra hand vi får är en hjälpande hand!

Se vår film om arbetet